Enterprise zostaje jeszcze raz poddany wyzwaniu, kiedy niebezpieczny i potężny Q proponuje Rikerowi boskie moce w zamian za członkostwo Rikera w kontinuum Q.
Minirecenzja
Videorecenzja
Streszczenie
Podczas spieszenia na pomoc ocalałym na planecie wstrząśniętej zabójczą eksplozją, USS Enterprise zostaje zatrzymany przez Q, niebezpieczną istotę, która przeszkodziła mu kilka miesięcy wcześniej podczas misji przy Farpoint. Potężny Q żąda zaprzestania ich misji ratunkowej i uczestniczenia w zabójczej grze która, według Q, może spowodować "najlepszą możliwą przyszłość" dla załogi... lub śmierć.
Gra polega na przeżyciu konfrontacji z uzębionymi, zwierzęcymi żołnierzami stworzonymi przez Q. Głównym graczem w tej grze okazuje się być komandor Riker, któremu ofiarowane są moce Q i pełne członkostwo w continuum. Po użyciu jego nowo poznanych mocy do ocalenia Wesleya i por. Worfa od wrogich stworzeń, Riker spotyka się z załogą, aby omówić propozycję Q.
Po spotkaniu, Q kusi Rikera mówiąc mu, że jeżeli dołączy do continuum, komandor będzie mógł używać swych mocy do dawania swoim przyjaciołom czego tylko zechcą. Picard, wierząc w opór załogi przed pokusą i ich własnymi zmysłami, pogania Rikera, aby zaakceptował ofertę Q. Riker wyświadcza przysługi przemieniając Wesleya w 25-letniego oficera Gwiezdnej Floty, przywracając wzrok Geordiego, tworząc klingońską towarzyszkę dla Worfa i oferując Dacie szansę na człowieczeństwo. Jednakże, na przekór Q i ku uciesze Picarda, załoga zwraca podarki ze względu na ich niegodziwe pochodzenie. Z pokrzyżowanymi planami przez jedność i oryginalność ludzi, Q znika, przywracając Rikerowi normalną postać.