Okręty klasy Intrepid były jednym z najtrudniejszych projektów, nad jakimi pracowała ASDB. Od momentu, kiedy po raz pierwszy przedstawiono projekt tych okrętów, plany ich były zmieniane 12 razy. Początkowo okręty te miały być dalekozasięgowymi zwiadowcami - później w miarę rozwoju projektów stały się statkami badawczymi. Głównym problemem postawionym przed konstruktorami było zbudowanie okrętu, który mógłby o wiele dłużej utrzymywać maksymalne prędkości warp w porównaniu z innymi klasami. Korzystając z doświadczeń zdobytych w czasie użytkowania okrętów klasy Galaxy, udało się tak zmodyfikować rdzenie typu MARA, by mogły dostarczać więcej energii.
Przewidywany czas budowy tych okrętów miał wynosić 14 lat, jednak zwiększenie wydajności spowodowało skrócenie okresu budowy do 5 lat. W trakcie konstrukcji tych okrętów często dochodziło do zmiany planów konstrukcyjnych - typowym przykładem jest zmienna geometria silników warp, która nastąpiła w ostatnim roku budowy pierwszych dwóch okrętów.
Schemat mostka
1 - Fotele oficerów dowodzących
2 - Stanowisko sternika
3 - Stanowisko operacyjne
4 - Główny ekran
5 - Konsola taktyczna/ochrony
6 - Konsola inżynieryjna
7 - Konsola naukowa
8 - Schemat statku
9 - Konsole misji
10 - Turbowinda
11 - Pochylnie na pokład 2
12 - Sala konferencyjna
13 - Gabinet kapitana
Projekt okrętów klasy Intrepid przedstawiony i zaaprobowany przez Gwiezdną Flotę.
2362
Rozpoczęcie budowy USS Intrepid i USS Fiscus w stoczni Utopia Planitia.
2363
Główne elementy obu okrętów na ukończeniu. Na USS Interpid zostaje zamontowany rdzeń głównego komputera.
2365
Gwiezdna Flota zleca budowę trzeciego okrętu. Jego budowa rozpoczyna się w stacji MacKinley.
2366
Główne elementy kadłuba trzeciego okrętu, nazwanego USS Voyager, na ukończeniu. Problemy z rdzeniami napędów produkowanych w stoczni Antaries powodują wstrzymanie budowy wszystkich trzech okrętów.
2367
Problemy z napędem warp sprawiają, że Gwiezdna Flota zleca montaż silników nowszego typu. Następuje wypadek - wyciek plazmy z rdzenia napędu. Nikt nie ginie, ale silniki wymagają przeglądu i modyfikacji.
2368
By zmniejszyć uszkodzenia wywołane efektem działania silników warp, okręty klasy Intrepid zostają wyposażone w silniki o zmiennej geometrii. Instytut Daystroma rozpoczyna pracę nad nowym typem komputera wykorzystujacym komponenty biologiczne. Zwiększa to o 40% wydajność systemów.
2369
USS Intrepid zostaje wystrzelony i rozpoczynają się testy jego systemów. Dwa miesiące później zostaje wystrzelony USS Fiscus. Prace nad Voyagerem na ukończeniu. Dwa kolejne okręty zostają zamówione przez
Gwiezdną Flotę.
2370
USS Intrepid i USS Fiscus uroczyście oddane do użytku. USS Voyager wystrzelony. Zaczynają się na nim testy.
Schemat USS Voyager, widok z góry 1024x768, 127 KB
Schemat USS Voyager, widok z dołu 1024x768, 124 KB
Schemat USS Voyager 1024x768, 112 KB
Schemat USS Voyager 376x274, 28 KB
Schemat USS Voyager 1024x647, 109 KB
Schemat alternatywnej wersji USS Voyager 488x364, 22 KB
Zdjęcia wnętrz
Pracownia astrometryczna na Voyagerze 800x600, 38 KB
Mostek Voyagera 639x652, 84 KB
Mostek Voyagera 638x656, 90 KB
Sala odpraw na USS Voyager 800x600, 50 KB
Ambulatorium na USS Voyager 800x600, 73 KB
Rdzeń warp w USS Voyager 800x600, 42 KB
Większość informacji o statkach pochodzi z okrętu USS MacArthur
dzięki uprzejmości Piotra Milewskiego i Jana Strzeleckiego.
W zbieraniu, przygotowaniu i uzupełnianiu informacji mieli swój udział również: Marcin Wichary, Michael Graham, MadYellow, Stilleto, Tuvok, Mateusz Cieślak, Przemysław Dudek, Apoc i Gul Dukat.
Część obrazków pochodzi ze stron Star Trek in Sound and Vision oraz Wolfpak 359.