USS Phoenix
Logo
USS Phoenix forum / Gry / Birth of the Federation 2
 
Autor Wiadomość
Anonim
Anonimowy
#1 - Wysłana: 26 Wrz 2005 12:39:42
Birth of the Federation 2
Anonim
Anonimowy
#2 - Wysłana: 26 Wrz 2005 12:40:29
Demko lada dzień ma być a nie długo pełna wersja
astromag
Anonimowy
#3 - Wysłana: 9 Paź 2005 23:10:06
Demka jak nie ma tak nie ma
TPJ
Użytkownik
#4 - Wysłana: 26 Lis 2005 16:05:52
Przepraszam, że się wtrącę do dyskusji, ale obojętnie obok tytułu "BOTF2" przejść po prostu nie mogę.

Przy pomocy Google ustaliłem już, co to takiego - tzn. znalazłem stronkę tego projektu. Wiem, że jest to gra tworzona przez fanów dla fanów, ale... nic poza tym. Zanim zacznę zawracać głowę jej developerom, zadam może parę pytań tutaj:
1) Czy ta gra będzie miała otwarte źródła?
2) Pod jakimi systemami operacyjnymi będzie działała?

Odpowiedzi na te (jakże podstawowe) pytania nie udało mi się nigdzie znaleźć na stronie BOTF2.
Domko
Użytkownik
#5 - Wysłana: 26 Lis 2005 16:12:30
Na forum BOTF2 jest odpowiedź na Twoje drugie pytanie. Niestety, z tego co widać gra ma działać tylko pod Windows. A szkoda...
elbereth
Moderator
#6 - Wysłana: 26 Lis 2005 23:08:09
nie wiem czy ta gierka w ogole wyjdzie bo niedawno jeden z głownych twórcow stwierdził ze ma dosć odpowiadania na głupie pytania i odchodzi z projektu... :| frajer jakis czy co? :]
cezary
Użytkownik
#7 - Wysłana: 26 Lis 2005 23:55:51
zapytajmy go o to
TPJ
Użytkownik
#8 - Wysłana: 27 Lis 2005 06:41:03
Na forum BOTF2 jest odpowiedź na Twoje drugie pytanie. Niestety, z tego co widać gra ma działać tylko pod Windows. A szkoda...

Owszem, ta odpowiedź jest. Szkoda tylko, że aby się do niej dokopać, trzeba przeglądać tyle różnych wątków. IMO autorzy strony/administratorzy forum/developerzy mogliby opracować lepsze FAQ.

A co do tego, że tylko pod Windows... To nie będzie aż tak wielki problem, dopóki gra jest tworzona przez fanów dla fanów. Kluczem do wszystkiego będą źródła. Jeśli uda się uzyskać do nich dostęp, to stworzenie portów będzie tylko kwestią czasu.

Póki co udało mi się ustalić, że gra jest pisana w C++. Pytanie tylko, czy autorzy stosują OpenGL, czy DirectX. Bo o rozwiązaniach typu SDL/PhysFS nawet nie śmiem marzyć (wówczas przygotowanie portu pod inne OSy byłoby znacznie ułatwione).

A tak z ciekawości: jakimi innymi systemami bylibyście zainteresowani? (Mam zamiar skontaktować się z developerami i chciałbym wiedzieć, jakie są potrzeby potencjalnych graczy.)
Domko
Użytkownik
#9 - Wysłana: 27 Lis 2005 11:35:28
Owszem, ta odpowiedź jest. Szkoda tylko, że aby się do niej dokopać, trzeba przeglądać tyle różnych wątków. IMO autorzy strony/administratorzy forum/developerzy mogliby opracować lepsze FAQ.

Bynajmniej nie twierdziłem, że informacje są tam dobrze podane. Przekazałem tylko czego się kiedyś dowiedziałem. Powinni opracować lepsze FAQ - to fakt.

A co do tego, że tylko pod Windows... To nie będzie aż tak wielki problem, dopóki gra jest tworzona przez fanów dla fanów. Kluczem do wszystkiego będą źródła. Jeśli uda się uzyskać do nich dostęp, to stworzenie portów będzie tylko kwestią czasu.

Póki co udało mi się ustalić, że gra jest pisana w C++. Pytanie tylko, czy autorzy stosują OpenGL, czy DirectX. Bo o rozwiązaniach typu SDL/PhysFS nawet nie śmiem marzyć (wówczas przygotowanie portu pod inne OSy byłoby znacznie ułatwione).


Skoro piszą pod Windows to wątpię, aby korzystali z wxWidgets czy SDL-a. Prawdopodobnie piszą to w Visual C++, wykorzystując microsoftowe IDE do tworzenia okieniek. Zgodności z innymi systemami nie ma tu w ogóle.

A tak z ciekawości: jakimi innymi systemami bylibyście zainteresowani? (Mam zamiar skontaktować się z developerami i chciałbym wiedzieć, jakie są potrzeby potencjalnych graczy.)

Używam Windows i Linuxa więc mnie gra pod Winem pasuje. Ale uważam, że powinni pomyśleć o Linuxie, gdyż trudno przejść obojętnie obok tego systemu i zignorować jego użytkowników.
Widzę jednak, że będzie z tym problem. Skoro nikt na tym etapie nie troszczy się o wieloplatformowość gry, to właściwie wiele jej elementów będzie trzeba napisać od nowa. Problem ten jest tym większy, że twórcy tej gry korzystają z okienek windowsowych (co widać na screenach - nie robią interfejsu pełnoekranowego od zera tylko korzystają z obsługi GUI Windows), co spowoduje, że praktycznie każdy wyświetlany ekran z komunikatem czy rysunkiem będzie trzeba zmieniać.
Ciekawe czy komuś będzie się chciało przepisać 90% kodu, aby uzyskać zgodność z innymi systemami...
TPJ
Użytkownik
#10 - Wysłana: 28 Lis 2005 15:26:12
Skoro nikt na tym etapie nie troszczy się o wieloplatformowość gry, to właściwie wiele jej elementów będzie trzeba napisać od nowa. Problem ten jest tym większy, że twórcy tej gry korzystają z okienek windowsowych (co widać na screenach - nie robią interfejsu pełnoekranowego od zera tylko korzystają z obsługi GUI Windows), co spowoduje, że praktycznie każdy wyświetlany ekran z komunikatem czy rysunkiem będzie trzeba zmieniać.

O, chciałbym, żeby tak było. Gdyby tylko zrobienie portu ograniczyło się do napisania portu dla GUI, to by było spoko. (Chodzi mi nawet po głowie rozwiązanie typu implementacja GUI BOTF2 z wykorzystaniem jakiejś przenośnej biblioteki.) IMO gorzej, gdyby się okazało, że mają własny silnik graficzny oparty o DirectX.

Ciekawe czy komuś będzie się chciało przepisać 90% kodu, aby uzyskać zgodność z innymi systemami...

Dwie sprawy.

Pierwsza: myślę, że chcieć to się będzie chciało. Motywacja jest duża, nawet gdyby gra nie miała być OpenSource (mnie to np. w ogóle nie przeszkadza, ale nie wiem, jak zareaguje reszta społeczności na www.happypenguin.org).

Druga: myślę, że to będzie znacznie mniej, niż 90% kodu. (GUI w moich programach jest zazwyczaj znacznie mniejsze, niż "rdzeń".) Ale trudno mi mówić o szczegółach, póki co próbuję się skontaktować z developerami (dobra wieść jest taka, że ustaliłem już adres e-mail, pod który jest sens coś w ogóle pisać - i wysłałem już wiadomość).
Dreamweb
Użytkownik
#11 - Wysłana: 28 Lis 2005 15:33:51 - Edytowany przez: Dreamweb
Skoro nikt na tym etapie nie troszczy się o wieloplatformowość gry

Za starych dobrych czasów wieloplatformowość oznaczała, że gra jest dostępna w wersji dla różnych komputerów. Dziś widzę, że oznacza to dostepność dla różnych systemów operacyjnych na pececie.. Eh, żyć się odechciewa.
 
USS Phoenix forum / Gry / Birth of the Federation 2

 
Wygenerowane przez miniBB®


© Copyright 2001-2009 by USS Phoenix Team.   Dołącz sidebar Mozilli.   Konfiguruj wygląd.
Część materiałów na tej stronie pochodzi z oryginalnego serwisu USS Solaris za wiedzą i zgodą autorów.
Star Trek, Star Trek The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager oraz Enterprise to zastrzeżone znaki towarowe Paramount Pictures.

Pobierz Firefoksa!