USS Phoenix
Logo
USS Phoenix forum / Gry / 0x10c
 
Autor Wiadomość
Darnok
Użytkownik
#1 - Wysłana: 5 Kwi 2012 17:45:05 - Edytowany przez: Darnok
http://0x10.cc/
http://0x10c.com/

Jest to gra zapowiedziana przez Notcha (odpowiedzialnego za Minecrafta).
W skrócie będziemy mieć do dyspozycji statek kosmiczny, który będzie posiadać 16-bitowy procesor odpowiedzialny za jego sterowanie. Będziemy mogli oczywiście pisać na niego programy
Gadżety pokroju broni, tarczy itd. będą wymagać energii, którą będziemy musieli rozsądnie rozdzielać. Trzeba też nadmienić, że będzie to otwarty świat z ekonomią, gracze będą mogli zwiedzać swoje statki. Projekt jest w bardzo wczesnej fazie, ale mam nadzieję, że się rozwinie. Byłaby to przełomowa gra na miarę Elite. Notch zapowiedział też, że gra będzie darmowa dla singla i z abonamentem dla multi (ponieważ nasz statek będzie ciągle symulowany, nawet, jeżeli się wylogujemy).
No i zapomniałem dodać- ma to być hard sf, które ma robić małe ustępstwa dla poprawy gamingu (prawdopodobnie prędkości okołoświetlne lub wormhole)

Edit: W tytule jest błąd- przed "c" nie powinno być kropki.

Tutaj forum angielskojęzyczne http://0x10cforum.com/
MarcinK
Użytkownik
#2 - Wysłana: 5 Kwi 2012 19:26:34
Darnok:
W skrócie będziemy mieć do dyspozycji statek kosmiczny, który będzie posiadać 16-bitowy procesor odpowiedzialny za jego sterowanie

Czyli będziemy dysponować statkiem kosmicznym o możliwościach obliczeniowych Super Nintendo?

Ciekawe czy będzie to tylko latanie statkiem, czy np. będą jakieś fajne urozmaicenia, obce formy życia na planetach a może w przestrzeni...
Dragon
Użytkownik
#3 - Wysłana: 5 Kwi 2012 20:11:30
MarcinK:
Czyli będziemy dysponować statkiem kosmicznym o możliwościach obliczeniowych Super Nintendo?

hehe, z jakiegoś powodu nie zdziwiłem się że porównałem do super nintendo a nie np do Genesisa czy NeoGeo
mozg_kl2
Użytkownik
#4 - Wysłana: 5 Kwi 2012 20:29:17
MarcinK:
Czyli będziemy dysponować statkiem kosmicznym o możliwościach obliczeniowych Super Nintendo?

Wkoncu, żeby lecieć w kosmos czy wylądować na księżycu potrzebny jest słabszy komputer niż do odpalenia Visty.
Darnok
Użytkownik
#5 - Wysłana: 5 Kwi 2012 20:44:01
MarcinK:
Czyli będziemy dysponować statkiem kosmicznym o możliwościach obliczeniowych Super Nintendo?

Nie wiem jaka jest specyfikacja procesora SNES, ale pewnie jest bardziej złożona ;) ale goście na forach już kombinują nad systemem operacyjnym to i pewnie programowanie w czymś innym niz Assembler się pojawi. Mnie bardziej jednak kręci otwarty świat, możliwość lądowania na planetach (bez dodatkowego ładowania), tworzenie własnego statku i możliwość zwiedzania go przez innych (czyli pewnie też i do abordaży dojdzie). Jako smaczek można też podać, że jeżeli ktoś podpali nasz statek, to będziemy musieli biec i go gasić :D
Radion
Użytkownik
#6 - Wysłana: 5 Kwi 2012 21:26:00
Czyli będzie się można pobawić statkiem z scalakiem pokroju 80286 nice, ostanie wersje miały do 25MHz i obsłużyć sprzętowo do 16mb ramu albo użyć tzw. pamięci rozszerzonej :D bym mieć więcej. Ciekawe czy będzie można dołożyć drugi procesor i mieć przetwarzanie równoległe
Darnok
Użytkownik
#7 - Wysłana: 5 Kwi 2012 21:53:06 - Edytowany przez: Darnok
Radion:
Ciekawe czy będzie można dołożyć drugi procesor i mieć przetwarzanie równoległe

Na forum widziałem wzmiankę o 3 takich procesorach/komputerach i możliwości komunikacji. Komputer będzie 100 KHz. Zresztą cała specyfikacja jest na stronie głównej którą podałem + FAQ z pytaniami od twittera. Do wgrywania programów będą służyć dyskietki i radio. Ciekawe więc, czy będzie można stworzyć program, który będzie obliczać ruch przeciwnika w celu zestrzelenia. Wtedy taka flota może mieć statki przeznaczone do samych obliczeń i statki do walki, które informację będą dostawać przez radio. No i nie można zapomnieć o wirusach. Dodałem link w którym jest krótki opis (w pierwszym poście: http://0x10c.com/)
MarcinK
Użytkownik
#8 - Wysłana: 6 Kwi 2012 07:25:56
Darnok:
Nie wiem jaka jest specyfikacja procesora SNES,

CPU: Ricoh 5A22 – 16-bitowy procesor bazujący na rdzeniu 65c816

3.58 MHz, 2.68 MHz lub 1.79 MHz w zależności od potrzeb programu


Źródło: Wikipedia
Darnok:
możliwość lądowania na planetach (bez dodatkowego ładowania),

Jeśli będą bez jakiegokolwiek ładowania to:
-Będą bardzo ubogie
-Gra nie pójdzie na moim komputerze.
Darnok
Użytkownik
#9 - Wysłana: 6 Kwi 2012 13:03:19
MarcinK:
-Będą bardzo ubogie

A po co mają być bogate? głównym polem gry będzie nasz statek.
 
USS Phoenix forum / Gry / 0x10c

 
Wygenerowane przez miniBB®


© Copyright 2001-2009 by USS Phoenix Team.   Dołącz sidebar Mozilli.   Konfiguruj wygląd.
Część materiałów na tej stronie pochodzi z oryginalnego serwisu USS Solaris za wiedzą i zgodą autorów.
Star Trek, Star Trek The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager oraz Enterprise to zastrzeżone znaki towarowe Paramount Pictures.

Pobierz Firefoksa!