Autor |
Wiadomość |
VanHauzer
Użytkownik
|
#1 - Wysłana: 7 Gru 2011 09:15:19
Witam wszystkich. Właśnie jestem w trakcie wypuszczania wersji beta nowej gry planszowej mojego autorstwa, osadzonej w uniwersum Star Treka. Na szybko przygotowałem prezentacje gry w Google Docs. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do lektury i do komentowania dokumentu. Link: https://docs.google.com/document/d/1yo4FTQFxrat4cP mFnL2YaHEeLb9OdXfxGhVU1m_hY64/edit?hl=pl&pli=1
|
fluor
Użytkownik
|
#2 - Wysłana: 7 Gru 2011 10:13:29 - Edytowany przez: fluor
VanHauzerJestem pod wrażeniem, przyznam że spodziewałem się jakiegoś gniota, a instrukcja jest napisana dobrze, wygląda na to, że w sposób przemyślany. Kilka rzeczy mnie ciekawi: 1. Jeśli dobrze zrozumiałem to sedno gry nie polega na interakcji między graczami (jak w grach negocjacyjno-politycznych) czy wzajemnych walkach i podbojach, a bardziej na rozwoju swojej rasy i reagowaniu na napotkane wydarzenia? 2. Jeżeli rasy nie są jednorodne (bo jak rozumiem każda ma specjalną zdolność), to dlaczego wszystkie startują z tego samego poziomu na torach technologii? 3. Tabela walki wzbudza poważne wątpliwości. Nie wiem czy dobrze rozumiem: flota o sile 1 ma próg zniszczenia na poziomie 4 (czyli należy zadać jej 4 obrażenia). Flota o dziesięciokrotnie większej sile ma próg na poziomie 13. Jest duża dysproporcja, być może celowa i nie do końca wiem czym ją uzasadnić. 4. Nie ma opisanej tak prostej rzeczy jak zakończenie gry - dla graczy to dość istotne wiedzieć jak i kiedy gra się kończy. 5. A i ciekawi mnie czy gra była testowana 
|
VanHauzer
Użytkownik
|
#3 - Wysłana: 7 Gru 2011 10:25:36
Dzięki za odzew. Podlinkowany dokument to raczej prezentacja a nie instrukcja. Nad instrukcją a potem testami będzie pracować już sztab ludzi, których chce pozyskać także na tym forum.
1. Sedno gry będzie tak na prawdę uwarunkowane scenariuszem w jaki zagramy. Jeżeli chodzi o megakampanie czyli największy ze scenariuszy to podzielić można go na kilka etapów:
- początek, gdzie gracze odkrywają plansze i rozwijają technologię - środek, gdzie gracze rozbudowują swój potencjał, zdobywają wpływy/podbijają inne pomniejsze rasy - koniec, gdzie gracze skupiają się na wykonaniu celów.
2. Gracze wcielają się w jedną z 4 potęg. Mimo, że różne od siebie to muszą być wyważone aby każdy z graczy miał równy start. Tak jak w popularnej grze na PC Star Craft gdzie każda rasa różniła się od siebie w sposób znaczący a jednak były mniej więcej wyważone. Stąd właśnie pomysł, aby wszyscy gracze startowali z jednego poziomu technologicznego.
3. Różnica pomiędzy flotą o sile 1 a sile 10 to kolosalna różnica (kilka godzin gry, w której gracz pakowałby wszystko w technologię uzbrojenia). W świecie Star Trek spotkanie floty 1 i 10 to tak jak spotkanie Enterprise NX-01 z Enterprise NCC-1701E. Stąd te dysproporcje. W grze jednak prawie niemożliwe do spotkania.
4. Zakończenie gry jest zależne od celu scenariusza lub kart celów o których pisałem na początku prezentacji. Po wykonaniu 3 głównych celów gra kończy się a gracze sumują zdobyte punkty. Ten kto zdobył ich najwięcej wygrywa.
5. Gra jest na etapie pisania szczegółowej instrukcji. Elementy zaś są prawie gotowe do druku (jakieś 80% prac).
|
fluor
Użytkownik
|
#4 - Wysłana: 7 Gru 2011 12:53:25
VanHauzer wybacz, nie spytałem o jedną z najważniejszych rzeczy. Jaki jest szacowany czas rozegrania jednej partii? Rozumiem, że zależy od scenariusza, ale jakieś widełki?
|
VanHauzer
Użytkownik
|
#5 - Wysłana: 7 Gru 2011 12:56:40
Megakampania przy 4 graczach i pełnym komplecie gry to około 8 h. Megakampania przy 4 graczach i zmniejszonej ilości kart około 4-5 h. Przyspieszone scenariusze (przy wyższym poziomie technologicznym i odkrytej części planszy) przy 3 graczach to około 3 h zabawy.
Takie są szacunki ale wyjdzie w praniu. Jak widzisz chce stworzyć grę, którą maksymalnie będzie można dopasować pod swoje wymagania.
|
Darnok
Użytkownik
|
#6 - Wysłana: 7 Gru 2011 21:15:04
No muszę powiedzieć, że bardzo ciekawa gra. Życzę powodzenia w promocji, bo zawsze jest to jakieś odświeżenie tematu Star Trek.
|
Q__
Moderator
|
#7 - Wysłana: 8 Gru 2011 09:28:34
VanHauzerPrzywitam się z opóźnieniem  (co nie znaczy, że nie czytałem dyskusji  ). Czytając o estymowanym czasie rozgrywki i planowanej komplikacji gry mam wrażenie, że pragniesz w jakiś sposób nawiązać do klasyki typu "Gwiezdny Kupiec" etc. Czy to słuszne wrażenie?
|
VanHauzer
Użytkownik
|
#8 - Wysłana: 8 Gru 2011 09:39:40
Wszystkie gry, które projektuje, czasem rozgrywki i poziomem komplikacji przypominają klasyki lat 90' takich wydawnictw jak Encore czy Sfera (Magiczny Mieczy czy właśnie Gwiezdny Kupiec).
Górną granicą czasu rozgrywki i komplikacji jaki sobie założyłem, prezentuje podstawka genialnej gry pod tytułem Twilight Imperium (3ed), która jest już lekką przesadą dla wielu planszówkowiczów :D.
|
Q__
Moderator
|
#9 - Wysłana: 8 Gru 2011 10:01:03
VanHauzerVanHauzer: Wszystkie gry, które projektuje Czy któreś z tych projektów zostały już sfinalizowane i są - ta czy inną droga - dostępne? Byłbym ich ciekaw... ps. pierwsza uwaga techn.: wspominasz w ostatnim zdaniu prezentacji o " Crystal Entity"... otóż prawidłowa nazwa tego cusia  to Crystalline Entity: http://en.memory-alpha.org/wiki/Crystalline_Entity
|
VanHauzer
Użytkownik
|
#10 - Wysłana: 8 Gru 2011 10:23:42 - Edytowany przez: VanHauzer
Dużym projektem nad jakim aktualnie pracuje to Władcy Magii i Miecza. Najbardziej rozwinięty wątek o tym projekcie znajduje się tutaj. Gra przeszła jednak już tyle przemodelowań, że podlinkowany wątek także nie jest już za świeży. Na potrzeby gry powstaje cały świat fantasy a nawet system RPG. W sieci można znaleźć także wersję beta mojego bitewniaka w realiach feudalnej Japonii - Sengoku Jidai. Sharuje go kilku użytkowników chomikuj.pl. Swojego czasu zajmowałem się także nową wersją gry fabularnej AVALON RPG, która miała nosić nazwę MEDIEVAL RPG. Niestety, ze względu na brak czasu i ekipy, projekt wisi (tak jak i jego strona, która wcześniej była jedynym miejscem, gdzie można było znaleźć materiały do tego systemu). Większość gier, które projektuje wykorzystuje na użytek własny i swoich znajomych, jako przeróbki znanych tytułów lub jako pomoce do gier fabularnych, także na użytek własny. Kiedyś może wrzucę to wszystko w jedno miejsce, ale to raczej daleka przyszłość ;) Jeżeli możesz, to skomentuj ten błąd z w prezentacji, sam zapomnę a chce, żeby wszystkie uwagi były w jednym miejscu. Komentować możesz zaznaczając dany fragment, klikając PPM i wciskając komentuj uzupełniając odpowiednim tekstem.
|
Q__
Moderator
|
#11 - Wysłana: 8 Gru 2011 10:36:28
VanHauzerVanHauzer: Jeżeli możesz, to skomentuj ten błąd z w prezentacji, sam zapomnę a chce, żeby wszystkie uwagi były w jednym miejscu. Done. (Skoroś taki leniwy  .) ps. skoro lubisz klasykę to - jeśli masz ochotę rozejrzeć się szerzej na naszym forum - zapraszam (na początek) TU: http://www.startrek.pl/forum/index.php?action=vthr ead&forum=7&topic=2569&page=0
|
VanHauzer
Użytkownik
|
#12 - Wysłana: 17 Gru 2011 12:53:57
Ruszyła oficjalna strona gry. Na razie pod roboczym adresem http://www.startrek.neth.pl/ Zapraszam na nią co jakiś czas bo to własnie tam będę wrzucał wszelkie nowości dotyczące gry.
|
VanHauzer
Użytkownik
|
#13 - Wysłana: 19 Gru 2011 11:25:53
Nie wiem jak edytować swój post więc piszę nowy. Adres strony to http://www.startrek.hostei.com. Przez poprzednio podany także można wejsć ale miesza mi to w statystykach.
|
VanHauzer
Użytkownik
|
#14 - Wysłana: 23 Gru 2011 09:19:07
Kilka dni temu ruszyły pracę nad wersją alpha instrukcji do gry. Tak jak PREZENTACJA POMYSŁU GRY, instrukcja dostępna jest w serwisie GoogleDocs i już niebawem udostępniona będzie do komentowania. OSOBY, KTÓRE CHCIAŁY BY BRAĆ UDZIAŁ W TWORZENIU INSTRUKCJI, PROSZONE SĄ O KONTAKT.Zachęcam przy okazji do polubienia naszej FACEBOOKOWEJ projektu.
|
waterhouse
Moderator
|
#15 - Wysłana: 23 Gru 2011 17:33:03
wygląda to bardzo ciekawie  jeśli będzie potrzebny betatester w wawie/krk to się zgłaszam 
|
VanHauzer
Użytkownik
|
#16 - Wysłana: 29 Gru 2011 11:54:17
Potrzebuje waszej pomocy. Wstępna wersja gry będzie dawała możliwość odkrycia i wejścia w stosunki dyplomatyczne z 30 pomniejszymi rasami uniwersum Star Trek. Ras jest jednak tak dużo, że nie wiem, które powinny znaleźć się w grze, a które w ewentualnych dodatkach.
Proszę was o przedstawienie listy 15 ras, które chcielibyście ujrzeć w grze. Moim wymogiem jest to, aby rasy te były na tyle rozwinięte aby odbywać loty kosmiczne i występowały w kwadrancie Alpha lub/i Beta (rasy innych kwadrantów ukażą się w dodatkach).
Proszę ominąć rasy takie jak Q czy Borg, dla nich mam inne - mroczne zastosowanie :]
Głównymi cywilizacjami jakimi przyjdzie nam grać w Star Trek : The Board Game to:
Zjednoczona Federacja Planet Gwiezdne Imperium Romulańskie Unia Kardasjańska Imperium Klingońskie
W przyszłych dodatkach gracze będą mogli pokierować dodatkowo losami:
Dominium Konfederacji Breen Sojuszem Ferengi
Na liście pomniejszych ras na pewno znajdą się:
Andorianie Bajoranie Benzyci Betazoidzi Bolianie Ferengi (jako pomniejsza rasa do momentu wyjścia dodatku) Gorn Nausicaanie Orionici Remanie Son'a (zastanawiam się czy nie wprowadzić ich jako grywalnej cywilizacji w dodatku) Talarianie Tholianie Trill Wolkanie
Jakie są wasze propozycje pozycji do tej listy?
|
Darnok
Użytkownik
|
#17 - Wysłana: 29 Gru 2011 14:01:35
Zapomniałem jak się nazywają, ale ta cywilizacja "zerojedynkowa". Była w którymś odcinku TNG. Q na pewno zaraz przyjdzie i rozjaśni 
|
Maveral
Użytkownik
|
#18 - Wysłana: 29 Gru 2011 14:43:11
Chętnie widział bym: Xindi Paxan Breenów Ocampa Vidiian Kazonów Wplątał bym jeszcze jakoś wymarłych Iconian oraz Gatunek 8742. Przy okazji - TO powinno Ci pomóc ;)
|
Darnok
Użytkownik
|
#19 - Wysłana: 29 Gru 2011 14:53:50
|
VanHauzer
Użytkownik
|
#20 - Wysłana: 29 Gru 2011 15:11:40
Darnok. Właśnie Binarów tez chciałem władować na tą listę, ale chciałem zobaczyć propozycję ludzi.
Maveral - Rasy z innych kwadrantów jak Gamma i Delta pojawią się dopiero w dodatku. Tak samo Konfederacja Breen (i to jako rasa grywalna) w dodatku o Dominium.
Iconianie to rasa dawno wymarła jednak gra będzie o nich wspominać (supertechnologia bram). Gatunek 8742 także pojawi się w dodatku dotyczącym kwadrantu Delta.
Xindi natomiast mi się podobają, dopisze ich do listy oczekujących :P.
|
VanHauzer
Użytkownik
|
#21 - Wysłana: 29 Gru 2011 23:13:25
Nie wiem jakie są relacje pomiędzy trekowymi portalami w Polsce ale na tym forum rozwinęła się ciekawa dyskusja: http://www.trek.pl/forum/index.php?showtopic=8261
|
Q__
Moderator
|
#22 - Wysłana: 30 Gru 2011 00:20:03 - Edytowany przez: Q__
VanHauzerDarnokTeż jestem za Binarami. VanHauzer: Iconianie to rasa dawno wymarła jednak gra będzie o nich wspominać (supertechnologia bram). To i o Slaverach trzeba: http://en.memory-alpha.org/wiki/SlaverZ przyczyn obiektywnych: "Stasis boxes and their content are the only remnant of the species which ruled most of this galaxy a billion years ago. Their effect on science has been incalculable. In one was found a flying belt which was the key to the artificial gravity field used by starships. Another box contained a disruptor bomb with the pin pulled. As a result all stasis boxes are now under the jurisdiction of Starfleet and only certain key specialists handle them. The boxes are rare, potentially dangerous, and we seem to have found a second one."http://en.memory-alpha.org/wiki/The_Slaver_Weapon_ %28episode%29Na Twoim miejscu sięgnąłbym zresztą śmielej do TAS. Masz tam ciekawe gatunki: Kzinti Phylosian Edosian Caitan Z "superistot" - Kosmiczną Chmurę (Cosmic Cloud): http://en.memory-alpha.org/wiki/Cosmic_cloud(I stanowi to wszystko - ponownie - kanon.) VanHauzer: Nie wiem jakie są relacje pomiędzy trekowymi portalami Przyjazne. ( fluor np. jest z Trek.pl team  .)
|
Maveral
Użytkownik
|
#23 - Wysłana: 30 Gru 2011 22:28:47 - Edytowany przez: Maveral
Nie zapominałbym jeszcze o rasie Voth, tym bardziej, że wątek ich ziemskiego pochodzenia można bardzo ciekawie wykorzystać. Poza tym technologicznie są bardziej zaawansowani niż Federacja, więc mogło by być z nimi ciekawie 
|