USS Phoenix
Logo
USS Phoenix forum / Gry / Mage: the Ascension - low fantasy, horror czy... SF
 
Autor Wiadomość
Q__
Moderator
#1 - Wysłana: 3 Sier 2006 16:03:12 - Edytowany przez: Q__
Mage: the Ascenison jest jedną z najciekawszych, acz IMHO gorzej grywalnych RPG. Jest to gra o żyjących współcześnie magach osadzona w realiach Świata Mroku (WoD). Stanowi także rozwinięcie gry Ars Magica będącej historical fantasy o średniowiecznych magach. Jednak, tak jak "rozwinięta technika w niczym nie różni się od magii", tak i gra o magach z fantasy staje się SF gdy okazuje się, że kształt świata zależy od wyobrażeń jego mieszkańców, co jest tezą głoszoną przez... co bardziej ekscentrycznych fizyków kwantowych. Także umiejętności Synów Eteru i Virtualnych Adeptów bardziej pasują do SF niż fantasy, że nie wspomnę już o zwalczającej magów Technokracji i jej "Terminatorach" - HIT-mark'ach. Z ST nie ma to nic wspólnego, ale świetna gra opartya na genialnych pomysłach... I bodajże najbardziej intelektualny RPG jaki istnieje...

http://en.wikipedia.org/wiki/Mage_The_Ascension
http://www.white-wolf.com/Games/Pages/MageHome.htm l - strona oficjalna

o grze Ars Magica z której Mag poniekąd "wyewoluował"
http://en.wikipedia.org/wiki/Ars_Magica
http://www.atlas-games.com/arsmagica/ - strona oficjalna

(Ps. bardzo odlegle kojarzy mi się to z "Amberem" Zelazny'ego - tam też fizyka kwantowa spotykała się z magią i istniały np. magiczne komputery. Można M:tA zaliczyć też do nurtu New Weird - u nas znanego z twórczości Dukaja - łączącego rozdzielone, w miarę ewolucji fantastyki, SF, fantasy i horror w jedno.)
theczarek
Użytkownik
#2 - Wysłana: 3 Sier 2006 18:36:31
Ars Magica
Fajnie że wspomaino dukaja przy tej okazji.

Na spotkaniu na Malestormie Dukaj o Ars Magica wspominał. Swierdził że ogólnie to nie jest przeciwny RPG ale tak naprawdę go to nie kreci. Jedyne co mu się podoba to taki system w którym Magowie chodzą i czarują wg artysotelejskich teorii. Chodziło mu chyba właśnie o Ars Magica.

Jeśli chodzi o samego MAGa to bywa śmiesznie. Mag pachnie fantasy ale jest w nim cały odłam magów -techologów z czy ie każdy się może pogodzić.
Mam kumpla który maga prowadzi (niestey nie było okazji u niego grać) na początku wogóle chciał techników wywyalić ze świata. Nie wiem czy tak zrobił czy mu przeszło.
Q__
Moderator
#3 - Wysłana: 3 Sier 2006 18:47:07 - Edytowany przez: Q__
theczarek

Twój kumpel nie pojął świata Maga, jest to świat, który kształtują wyobrażenia i wiara jego mieszkańców, teoretycznie wyglądający (dla Śpiących) identycznie jak nasz... A, że jedni wierzą w magię, inni w technologię to tak wychodzi (polecam "Wskrzesiciela" i zwłaszcza "Nocną straż" Seana Stewarta tam jest to samo dobrze zaprezentowane, oraz "Przesąd" Davida Ambrose'a - raczej horror ale szczegółowo omawiający w/w teorię).

Na spotkaniu na Malestormie Dukaj o Ars Magica wspominał.

Dukaj chwałił Ars Magicę kilka razy, takze na łamach "Nowej Fantastyki" (dwa razy), sądzę jednak, że gdyby dotknął się do Maga stwierdził by, że bije on Ars Magicę na głowę... (Ars Magica to tylko jedna Tradycja - Hermetycy i tylko jeden paradygmat - przekonania ludzi średniowiecznej Europy, Mag to o wiele więcej np. wspomniani "magowie-technolodzy"...) Poza tym. zasady rzadzące magią (a więc i światem) i postęp w dziedzinie ich poznania jaki dokonał się od czasów AM do ery wspólczesnej przypomina podobnie skomplikowaną i ulegającą ewolucyjnym zmianom rzeczywistość z cyklu "Opowieści Malazańskiej Księgi Poległych" S. Eriksona, który Dukaj niesłychanie sobie ceni...

ps. sympatia Dukaja dla Ars Magiki objawiała się i w bardziej czynnej formie:
http://www.atlas-games.com/pdf_storage/obiecanki.p df
Q__
Moderator
#4 - Wysłana: 3 Sier 2006 19:26:18 - Edytowany przez: Q__
Ciekawostka: karty Tarota mogące służyć jako rekwizyt do gry w MtA i do "zwykłego" użytku:

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/mage-ascensio n/review.shtml
http://www.themysticeye.com/pics/mage.htm

(A'propos Dukaja: on też wprowadzał Tarota do swych utworów)

ps. jeszcze jeden dobry link o Magu:
http://www.gildia.com/teksty/doxeopotli/mag
Q__
Moderator
#5 - Wysłana: 30 Sier 2006 09:16:06
Ciekawy tekst o Marauders, magach służących Chaosowi:
http://www.inkluz.pl/archiwum/inkluz39/fundacja1.h tml

(ludziska piszcie czasem coś o RPG)
theczarek
Użytkownik
#6 - Wysłana: 30 Sier 2006 21:31:16
(ludziska piszcie czasem coś o RPG)

Staram się ale niestety rozmowy na dwie głowy się dość szybko wypalają
Q__
Moderator
#7 - Wysłana: 30 Sier 2006 22:27:48
theczarek

Staram się ale niestety rozmowy na dwie głowy się dość szybko wypalają

Dlatego dałem właśnie taki emoticon -
Q__
Moderator
#8 - Wysłana: 22 Mar 2007 16:55:45 - Edytowany przez: Q__
Niezłe dane o Tradycjach i Konwencjach z Maga (niestety to już nie strona, a jej kopia, wręcz widmo umbralne, więc niedługo zniknie):
http://209.85.135.104/search?q=cache:eUtK0UTOmJsJ: republika.pl/sirafin/Tradycja2.htm
Q__
Moderator
#9 - Wysłana: 3 Sty 2008 18:30:52
B. oryginalne Dziedzictwo magiczne do nowego Maga:
http://wod.polter.pl/NextGen-c12070
Gracze w MMO i cRPG powinni być zachwyceni.
tuvok
Użytkownik
#10 - Wysłana: 3 Sty 2008 21:15:19 - Edytowany przez: tuvok
Q__ludziska piszcie czasem coś o RPG

No to ja opisze świetną gre MMORPG.
Jest to praktycznie klon (moze ciut lepszy) od Lineage2 i WoW.
Nazywa sie PerfectWorld.

Więc podczas gry mozna latać.


Mięc pety, oraz wszelkiego typu pojazdy konne i nietylko:


Youtube filmiki:
http://www.youtube.com/watch?v=rELm0Xz_eTA
http://www.youtube.com/watch?v=hpOiX4HL6mo
http://www.youtube.com/watch?v=n3btkyjj9yw (Teledysk gry na MTV)
http://www.youtube.com/watch?v=aGaRGU7r6LU&feature =related (fajny in-game filmik)
Gra sie całkowicie za darmo i legalnie, ile sie chce i jak sie chce.
Twórcy gry zarabiają na dodatkowych przedmiotach, wiec niema problemu.

www.perfectworld.com.my/
(Polecam kazdemu, kogo niestać na płacenie comiesięcznego abonamentu na Wow czy lineage2) .
Gra będzie zadarmo cały czas. .
Q__
Moderator
#11 - Wysłana: 3 Sty 2008 21:35:00 - Edytowany przez: Q__
tuvok

No to ja opisze świetną gre MMORPG.

Trochę (całkiem) to OT, ale jeśli dzięki temu topic ożyje.

ps. trochę mniej OT: Highlander: The Gathering - kolejny dodatek do Świata Mroku:
http://vampirerpg.free.fr/Rules/Highlander/
http://www.highlander.org/roleplaying/
TU opis po polsku:
http://wod.polter.pl/Highlander-The-Gathering-c385 0

Illuminati: The Conspiracy (dzieło Stephena Esdale i Andersa Sandberga*) - jeszcze jeden dodatek, dla miłośników spisków:
http://vampirerpg.free.fr/Rules/Illuminati.html

* tak, tego:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anders_Sandberg

oraz ciekawa strona na temat WoDu (w tym Maga):
http://php.indiana.edu/~adashiel/wod/
Q__
Moderator
#12 - Wysłana: 5 Lut 2009 17:18:38 - Edytowany przez: Q__
"Czarne światło" Elizabeth Hand, poweiśc uważana przez wielu za b. "magowatą":
http://esensja.pl/ksiazka/recenzje/tekst.html?id=6 828
http://esensja.pl/ksiazka/prezentacje/tekst.html?i d=1938 - spory fragment

(Natomiast do Hermetyków pasuje mi - nawet bardziej - swojska"Salamandra" S. Grabińskiego, zwana, nie bez kozery, "magicznym produkcyjniakiem".)
Q__
Moderator
#13 - Wysłana: 6 Mar 2013 01:34:34
A'propos Hermetyków... Słynni magowie hermetyczni, a Polska:
http://infra.org.pl/historia-/zagadki-dziejow/1294 -synni-magowie-w-rzeczpospolit
Materiał do wykorzystania w M:tA, Ars Magica, ale i w Dzikich Polach np.
Q__
Moderator
#14 - Wysłana: 6 Sier 2014 20:13:41 - Edytowany przez: Q__
rorq
Użytkownik
#15 - Wysłana: 23 Wrz 2017 22:49:53
Q__:
Mage: the Ascenison jest jedną z najciekawszych, acz IMHO gorzej grywalnych RPG.

W zasadzie w tym zdaniu podsumowałeś M:tA całkowicie.
Dla mnie jest to zdecydowanie najciekawszy system RPG, który tak pobudził moją wyobraźnię, że... do tej pory mam tendencję do zauważania wpływu różnych frakcji na to, co mamy przedstawione jako paradygmat ;)

Przy okazji poruszonego wątku tu: Klingoni z DSC - wydaje się ciekawą myśl, czy uniwersum Star Treka mogłoby być częścią M:tA.

Wydaje mi się, że zdecydowanie tak.
- Znając M:tA wiemy, że istnieją takie frakcje magów technologicznych, którzy przebywają w przyszłościowych rzeczywistościach, także rodem z filmów i książek SF
- Gwiezdna Flota to IMHO coś w stylu realizacji marzeń co delikatniejszych frakcji Technokracji. Technokracji, która jest przedstawiona w podręczniku jako okrutna, nieludzka maszyna polityczna do rządzenia światem.
- Ale przecież Technokracja też może ewoluować - zwłaszcza, że znając historię Federacji wiemy, jak bardzo kiepskie były czasy przed jej powstaniem - XXI czy XXII wieku.
- nie jest trudno przypuścić, że zreformowana technokracja - np. taka, która przyjęła znów Synów Eteru, a może wchłonęła jeszcze kilka innych grup magów, mogłaby przyrządzić coś w stylu Federacji - zauważmy, że Federacja i jej GF to tak naprawdę właśnie rozprzestrzenianie paradygmatu - co doskonale widać w DS9, gdy Quark i inni Ferengi nie chcąc - nasiąkają gwiezdnoflotowymi ideami i przestają MYŚLEĆ, jak prawdziwi Ferengi.
- Być może wówczas BORG byłby jakąś mutacją/iteracją Wirtualnych Adeptów?
Ot - takie luźne cosie.
Q__
Moderator
#16 - Wysłana: 29 Mar 2018 10:04:24 - Edytowany przez: Q__
rorq

rorq:
Ale przecież Technokracja też może ewoluować

Może. Zwł., że przecież zaczynała (w 1325) jako ci dobrzy. Byłby to powrot do korzeni.

rorq:
zreformowana technokracja - np. taka, która przyjęła znów Synów Eteru

Bardzo logiczne przypuszczenie, zważywszy na to, że GF używa często supertechnologii, a ta stanowi nieodłączną część paradygmatu Synów...

rorq:
zauważmy, że Federacja i jej GF to tak naprawdę właśnie rozprzestrzenianie paradygmatu - co doskonale widać w DS9, gdy Quark i inni Ferengi nie chcąc - nasiąkają gwiezdnoflotowymi ideami i przestają MYŚLEĆ, jak prawdziwi Ferengi.

B. celna uwaga.

rorq:
Być może wówczas BORG byłby jakąś mutacją/iteracją Wirtualnych Adeptów?

Hmm... VA byli przecież jedną z najbardziej indywidualistycznych Tradycji. W wypadku Borga stawiałbym jednak na jakiś nieudany eksperyment* (uderzenie Paradoksu?) Technokracji, albo jakąś inną pozostałość jej dawnego uniformizującego zła.
Choć pozostają i inne opcje - jakiś przejaw aktywności Tkaczki, jakiś patent Nephandi na przyspieszenie końca (bo jak się wszystko zjednoczy, to potem łatwiej można wszystko zawalić)**.

* Chcieli uzyskać nową generację HIT Marków, albo jeszcze bardziej demokratyczny ład społeczny? Może to zresztą skutki owego eksperymentu wywołały w Unii wstrząs i powrót na pozycje dobra (i luzu)?

** B. luźno kojarzy się kay'owski Galadan, traktujący pracę dla Rakotha Maugrima jako pierwszy krok do kompletnego zniszczenia Multiversum...

ps. Jak burzliwe dyskusje o DSC i ORV (chwilowo) ustały, to i człowiek ma w końcu czas na to czy owo odpisać
Q__
Moderator
#17 - Wysłana: 24 Sty 2019 07:00:36 - Edytowany przez: Q__
Subiektywny ranking gier spod znaku klasycznego WoD-u:
http://www.projectderailed.com/tanners-posts/class ic-world-of-darkness-games-ranked-from-worst-to-be st/

Oraz stare, ale (IMHO) cenne teksty o Świecie Mroku:
https://polter.pl/wod/Troche-mroczniejszy-swiat-c1 1250
I ubiorach mieszkańców jego:
https://polter.pl/wod/O-modzie-w-WoDzie-c16716

Bo tak wogle, wicie-rozumicie, klasyczny WoD żyje, i jest w rękach fanów:
https://polter.pl/rpg/Swiat-Mroku-dla-fanow-w80844
https://polter.pl/rpg/Wilkolak-Apokalipsa-w-rekach -fanow-w83680
(CBS-iarze, uruchomilbyście coś podobnego dla fanfilmów ST.)
Q__
Moderator
#18 - Wysłana: 1 Mar 2020 15:52:58
Tak sobie myślę, że pan Horatio Jackson z "Przygód barona Munchausena" moglby robić za wzorcowego przedstawiciela Technokracji:
https://www.youtube.com/watch?v=nd-N3YyZWz0
Q__
Moderator
#19 - Wysłana: 30 Sier 2020 13:52:48 - Edytowany przez: Q__
 
USS Phoenix forum / Gry / Mage: the Ascension - low fantasy, horror czy... SF

 
Wygenerowane przez miniBB®


© Copyright 2001-2009 by USS Phoenix Team.   Dołącz sidebar Mozilli.   Konfiguruj wygląd.
Część materiałów na tej stronie pochodzi z oryginalnego serwisu USS Solaris za wiedzą i zgodą autorów.
Star Trek, Star Trek The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager oraz Enterprise to zastrzeżone znaki towarowe Paramount Pictures.

Pobierz Firefoksa!