USS Phoenix
Logo
USS Phoenix forum / Treknologia / Promy
 Strona:  1  2  »» 
Autor Wiadomość
Q__
Moderator
#1 - Wysłana: 15 Lis 2014 19:56:51 - Edytowany przez: Q__
Poczytałem sobie właśnie o ewolucji TNGowskich promów:
http://ottens.co.uk/forgottentrek/the-evolution-of -the-next-generations-shuttlecraft/

A potem stwierdziłem, ze zdziwieniem, że mamy tylko jeden topic o promach (w dodatku o Delta Flyerze i Argo). Zatem.. Właśnie... Podyskutujmy o nich.

Zacznę od siebie i przyznam, że - od strony wizualnej - wolałem type 7 z jego opływową, TNGowską linią:

Od późniejszych konstrukcji typu TOSowatego* type 15:


Type 6, choć wygląda trochę jak wyjęty z S:1999, już bardziej mi pasuje:


Tak jak i DS9owskie runabouty:


I type 11 (ten znów przypomina dynamizm Suraka**):


Z kolei Chaffee type był... dziwny:


* tu też bywają ostre linie:
- class F

- Galileo type

type 8 używany przez załogę VOY także się tu wpisuje:

tak jak i type 9


** promu, nie bezemocjonalnego filozofa:


A konstrukcje z Abramsverse to jeszcze inna bajka, przerośnięte takie...:





Z czego te z Kelvina najznośniejsze:


(Oczywiście, ja tu o wyglądzie, a o parametrach technicznych też wypada...
Ba, można zadać w tym kontekście pytanie jakie względy techniczne wymuszały te ciągle zmiany kształtów i co spowodowało, że promy z Abramsverse są taakie duuże?)

ps. Skoro shuttles to i shuttlebays:
http://ottens.co.uk/forgottentrek/creating-the-ori ginal-enterprises-shuttlebay/
http://ottens.co.uk/forgottentrek/john-eaves-enter prise-e-main-shuttlebay/
Mav
Użytkownik
#2 - Wysłana: 15 Lis 2014 21:34:02 - Edytowany przez: Mav
Q__:
[quote=Q__]type 7

Ten mi najbardziej pasuje do klimatu TNG.

Q__:
type 15

Komicznie mały.

Q__:
DS9owskie runabouty:

Swego czasu byłem wielkim fanem tych promów. Do dziś mi się w sumie podobają.

Q__:
I type 11

Ten już się wpisuje w te kombinowanie ze stylem. Taki zbyt bajerancki jak dla mnie.

Q__:
A konstrukcje z Abramsverse to jeszcze inna bajka, przerośnięte takie...:

A mi się promy z Abramsverse bardzo podobają. Są jak dla mnie bardzo hard SF. Pełne detali. A ślady eksploatacji dodają im charakteru i realizmu
Q__
Moderator
#3 - Wysłana: 15 Lis 2014 21:50:05 - Edytowany przez: Q__
Mav

Mav:
Swego czasu byłem wielkim fanem tych promów. Do dziś mi się w sumie podobają.

Witaj w klubie. I jak tu - mimo wszystko - nie doceniać DS9? Zwł., że runabouty były - przede wszystkim - funkcjonalne. Nie mała szalupka, którą można się posłużyć z braku możności użycia Transportera, ale właśnie pełnowartościowy prom. Rio Grande, Mekong i reszta tych latających rzek... ech, łza się w oku kręci...

Mav:
Ten mi najbardziej pasuje do klimatu TNG.

Nie za ostrą linię ma? Mnie by bardziej pasował do zrefitowanego Constitution. Ale... b. ładna konstrukcja w sumie.

(Przyznam się zresztą, że pochrzaniło mi się cokolwiek i gotów byłem się założyć, że to jest klasa, której był słynny Galileo, ale zakładając topic wyprowadziłem się z błędu na etapie researchu .)

Mav:
Ten już się wpisuje w te kombinowanie ze stylem. Taki zbyt bajerancki jak dla mnie.

Cóż, w B&B fanboy'e się wówczas obudzili, ale jak na ich zapędy to jeszcze była udana konstrukcja. Mam do niej słabość. Może z powodu tej scenki z INS?

Mav:
A mi się promy z Abramsverse bardzo podobają. Są jak dla mnie bardzo hard SF. Pełne detali. A ślady eksploatacji dodają im charakteru i realizmu

Bo one - per se - są fajne, tylko mocno stylem odstają (może od bermanowych jedenastek najmniej)...
Mav
Użytkownik
#4 - Wysłana: 15 Lis 2014 22:02:37 - Edytowany przez: Mav
Q__:
Nie za ostrą linię ma?

Type 7 pasuje stylem do klasy Galaxy, która też jest taka opływowa No i ma coś w sobie ten prom po prostu. Kostka type 15 jest brzydka i za mała.

Q__:
tylko mocno stylem odstają

Ale czy to wada? Dla mnie sensowny krok do przodu.

Q__:
łza się w oku kręci...

Mi się dobrze kojarzą także dlatego, że dzięki nim gdzieś wylatywali, a nie siedzieli ciągle na stacji
Q__
Moderator
#5 - Wysłana: 15 Lis 2014 22:11:48 - Edytowany przez: Q__
Mav

Mav:
Type 7 pasuje stylem do klasy Galaxy, która też jest taka opływowa

Fakt, ale widzę, że przeedytowałeś, wcześniej wyglądało, że to piętnastkę chwalisz.

Mav:
Dla mnie sensowny krok do przodu.

Dla mnie raczej w bok. Nie jestem przekonany do technologii z Abramsverse (poza Kelvinem)... Nawet jak fajnie wyglądają, to odstają stylem od reszty i nie dostajemy nawet pozoru wiedzy technicznej o nich...

Mav:
Mi się dobrze kojarzą także dlatego, że dzięki nim gdzieś wylatywali, a nie siedzieli ciągle na stacji

Ale sama konstrukcja i jej osiągi też niczego sobie, prawda? BTW. trzeba tu także wspomnieć o DS9owskim następcy Suraka, Warp capable type 18:

(Skądinąd niektóre - acz nie wszystkie - egzemplarze drogiego nam type 7 również posiadały gondole Warp.)

ps. Nie zapomnijmy też o - in universe - przodku wszystkich tych konstrukcji, shuttlepodzie używanym przez załogę NX-01:

(Jak dla mnie był to za ładny na standardy swojej serii design, który marnował się w ENT.)
ortkaj
Użytkownik
#6 - Wysłana: 15 Lis 2014 22:51:12 - Edytowany przez: ortkaj
Q__
Ciekawe były (domniemane bo nie używane ) propozycje konforemnych promów z Intrepida i Novy
http://en.memory-alpha.org/wiki/Aeroshuttle?file=A eroshuttle-docked.jpg

http://neutralzone.de/database/Federation/Shuttle/ NovaWaverider03.htm

o promie kapitańskim z Sovereigna nie wspomnę to taka willa Janukowycza w kosmosie

PS. nie dałem zdjęć bo moje imageshack żąda kasy za Basic ( 3 dolce , skandal ! kurcze niech się pocałują......muszę założyć sobie sobie cosik gdziesik)

Mav
Uwielbiałem Danube..... W necie chyba na stronie Maquis były fajne propozycje wariantów wyposażenia tego megapromu
Mav
Użytkownik
#7 - Wysłana: 15 Lis 2014 22:56:54 - Edytowany przez: Mav
Q__:
Fakt, ale widzę, że przeedytowałeś, wcześniej wyglądało, że to piętnastkę chwalisz

Tak, wkradł się błąd, dlatego znowu podkreśliłem, że chodzi mi o type 7

Q__:
Nie jestem przekonany do technologii z Abramsverse (poza Kelvinem)... Nawet jak fajnie wyglądają, to odstają stylem od reszty i nie dostajemy nawet pozoru wiedzy technicznej o nich...

Ale akurat w tych promach wszystko się wydaje sensowne.

Q__:
Ale sama konstrukcja i jej osiągi też niczego sobie, prawda?

ortkaj:
Uwielbiałem Danube.....

Wygląda fajnie. Podoba mi się też, że mają tam to miejsce, gdzie sobie mogą razem posiedzieć. Po prostu jest to sensownej wielkości prom. W TNG też się pojawił jak wiadomo

Q__:
Jak dla mnie był to za ładny na standardy swojej serii design, który marnował się w ENT

No promy w ENT są takie... w klimacie NASA
Q__
Moderator
#8 - Wysłana: 15 Lis 2014 23:16:45
ortkaj

ortkaj:
propozycje konforemnych promów z Intrepida

Tak, ten miał być efektowny:

http://en.memory-alpha.org/wiki/Aeroshuttle
Szkoda, że kanonicznie znamy tylko jego zarys.

ortkaj:
muszę założyć sobie sobie cosik gdziesik

Polecam - za Toudim - Imgur. Teraz tam hostujemy obrazki Phoenixa.

ortkaj:
Uwielbiałem Danube.....

Kto nie..?

Mav

Mav:
W TNG też się pojawił jak wiadomo

Warto też pamiętać kto - i czym - przywiózł pierwsze na DS9.

Mav:
No promy w ENT są takie... w klimacie NASA



Acz najpiękniejsza była i tak scena, gdy Archer leciał na swojego Entka inspection podem:

Już z powodu tej jednej sceny rozgrzeszam fakt powstania ENT.
Mav
Użytkownik
#9 - Wysłana: 15 Lis 2014 23:49:04 - Edytowany przez: Mav
Q__:
inspection podem

a

Takim? No wygląda dosyć hard

Q__:
Warto też pamiętać kto - i czym - przywiózł pierwsze na DS9.

Szczerze, nie pamiętam. ENT-D?

ortkaj:
PS. nie dałem zdjęć bo moje imageshack żąda kasy za Basic

Ja już dawno przesiadłem się na ifotos.pl, bo imageshack coś zaczął kombinować swego czasu.
Q__
Moderator
#10 - Wysłana: 16 Lis 2014 16:45:55
Mav

Mav:
Takim? No wygląda dosyć hard

Soyuzowato wręcz:

http://www.russianspaceweb.com/soyuz_sa.html

A'propos w/w kapsuły:

Uznajmy to za formę technofetyszyzmu

Strona pani ze zdjęcia:
http://spacekate.com/

Mav:
ENT-D?

A niby kto? Łysy osobiście podarował je Benjemu.
Mav
Użytkownik
#11 - Wysłana: 16 Lis 2014 16:53:31
Q__:
Uznajmy to za formę technofetyszyzmu

Oj, miejsca na miłosne igraszko to tam nie ma

Q__:
A niby kto? Łysy osobiście podarował je Benjemu.

Hmmm... z Enterprise transportera zrobili? Jak miałbym się przyczepić, to zaopatrzenie powinien dostarczyć jakiś federacyjny cargo ship
Q__
Moderator
#12 - Wysłana: 16 Lis 2014 19:03:48 - Edytowany przez: Q__
Mav

Mav:
Oj, miejsca na miłosne igraszko to tam nie ma

Primo: po co zaraz tak utylitarnie? Popatrzeć nie łaska...
Secundo: potrzeba matką wynalazków.

A właściwie to mieliśmy o promach... I tu można się np. zastanawiać czemu właściwie - skoro mogły posiadać gondole Warp już we wczesnym TNG - tylko niektóre z nich je wyposażano. Jakie - poza niekonsekwencją scenarzystów - względy mogły za tym stać?
Mav
Użytkownik
#13 - Wysłana: 16 Lis 2014 21:52:36
Q__:
czemu właściwie - skoro mogły posiadać gondole Warp już we wczesnym TNG - tylko niektóre z nich je wyposażano. Jakie - poza niekonsekwencją scenarzystów - względy mogły za tym stać?

A były jakieś promy bez gondoli Warp?
Guauld
Użytkownik
#14 - Wysłana: 17 Lis 2014 13:25:52 - Edytowany przez: Guauld
Mav:
A były jakieś promy bez gondoli Warp?

Owszem, choćby w odcinku Samaritan Snare, gdzie Picard i Wesley spędzili kilkugodzinną podróż na impulsowej.
http://en.memory-alpha.org/wiki/Samaritan_Snare_(e pisode)

Edit//
Nie wiem dlaczego forum usilnie nie chce przyjąć powyższego linku edytując go, ale myślę, że każdy sobie z nim poradzi.
Q__
Moderator
#15 - Wysłana: 17 Lis 2014 14:48:08 - Edytowany przez: Q__
Mav

Mav:
A były jakieś promy bez gondoli Warp?

Jak już Guauld napisał - były. Zresztą, jest to też trochę kwestia przyjętej definicji. Np. czy liczymy shuttlepody również do promów. A one - np. słynny travel pod z TMP - gondol nie mają:


Guauld

Guauld:
Nie wiem dlaczego forum usilnie nie chce przyjąć powyższego linku edytując go, ale myślę, że każdy sobie z nim poradzi.

Engine forum przyjmuje nawiasy tylko w kodowaniu procentowym. Link Ci poprawiłem do w/w standardu.
Mav
Użytkownik
#16 - Wysłana: 17 Lis 2014 15:20:23 - Edytowany przez: Mav
Guauld:
Owszem, choćby w odcinku Samaritan Snare, gdzie Picard i Wesley spędzili kilkugodzinną podróż na impulsowej.

A oni czasem nie lecieli Type 7? Nie kojarzę promu bez gondoli Warp.

Q__:
Jak już Guauld napisał - były. Zresztą, jest to też trochę kwestia przyjętej definicji. Np. czy liczymy shuttlepody również do promów. A one - np. słynny travel pod z TMP - gondol nie mają:

Takie to wiem, że nie mają, ale mówię o takich na wyposażeniu okrętów.
Guauld
Użytkownik
#17 - Wysłana: 17 Lis 2014 15:41:05 - Edytowany przez: Guauld
Mav:
A oni czasem nie lecieli Type 7? Nie kojarzę promu bez gondoli Warp.

Pisałem wcześniej z pamięci, więc teraz, jako że ogarnęły mnie pewne wątpliwości, sięgnąłem do odcinka i... oto, czym ów prom okazał się być:
Shuttle

I faktycznie, okazuje się to być jakiś podtyp type 7 (bardziej kanciasty), do tego posiada gondole. Byłem święcie przekonany, że ich nie ma, bo nie wytłumaczyli dlaczego właściwie nie lecą w Warp...
Mav
Użytkownik
#18 - Wysłana: 17 Lis 2014 18:49:20
Guauld

403 - Hotlink Alert W każdym razie każdy prom na okręcie ma gondole. Też mnie zastanawia, dlaczego lecieli na impulsowej.
Q__
Moderator
#19 - Wysłana: 17 Lis 2014 20:54:47 - Edytowany przez: Q__
Guauld
Mav

Panowie, a sprawdźcie odcinek "Q Who?"... Pamiętacie chwilę gdy Q porwał kapitana Picarda, a załoganci go szukają? Data mówi tam:

"We have covered the area in a spherical pattern which a vessel without warp drive could traverse in the time allotted."
http://www.chakoteya.net/nextgen/142.htm

Swoją drogą, ale to już jest offtop, Sonya Gomez określa w tym samym epizodzie maszyny z maszynowni, z którymi pracuje Geordi mianem Sztucznej Inteligencji*, że też Berman z Pillerem nie rozwinęli jakoś tego wątku... (AND rozwijała**.)

* "After all, working with so much artificial intelligence can be dehumanising, right?"

** http://andromeda.wikia.com/wiki/Artificial_Intelli gence
Mav
Użytkownik
#20 - Wysłana: 17 Lis 2014 22:47:23
Q__:
"We have covered the area in a spherical pattern which a vessel without warp drive could traverse in the time allotted."

Wychodzi na to, że niewinny temat dotyczący modeli promów, zwrócił uwagę na dwa istotne buraki : )

Pierwszy to gondole Warp w konstrukcji, która w Warp jak się okazuje lecieć nie może. Gdzie tu logika? Bo to, że każdy prom na okręcie ma gondole nie ulega wątpliwości.

Drugi dotyczy sensu budowania promu bez możliwości lotu w Warp. Tzn. rozumiem takie coś w przypadku promów lokalnego zasięgu, czyli np. okręt-planeta w razie gdyby transporter wysiadł czy coś. Natomiast Picard i Wesley lecieli takim promem na impulsowej w dalszą podróż, co jest bzdurą, bo odległości w kosmosie są ogromne, tak samo różnica prędkości między Warp a impulsową. Zamiast lecieć tydzień na impulsowej, mogliby lecieć godzinę w Warp.
Guauld
Użytkownik
#21 - Wysłana: 18 Lis 2014 08:10:17 - Edytowany przez: Guauld
Mav:
403 - Hotlink Alert

Eh, faktycznie, drugi raz coś takiego mi się już zdarza... Jak wrócę do domu to poprawię. Na razie musicie mi wierzyć na słowo .

Mav:
Pierwszy to gondole Warp w konstrukcji, która w Warp jak się okazuje lecieć nie może. Gdzie tu logika? Bo to, że każdy prom na okręcie ma gondole nie ulega wątpliwości.

Można by jedynie to naciągnąć tak, że te promy o mniejszych (słabszych) reaktorach wykorzystują Warp do podróżowania poniżej c jako bardziej wydajne od napędu impulsowego...
Innego wytłumaczenia nie widzę.
Q__
Moderator
#22 - Wysłana: 18 Lis 2014 10:14:57 - Edytowany przez: Q__
Mav

Mav:
Wychodzi na to, że niewinny temat dotyczący modeli promów, zwrócił uwagę na dwa istotne buraki

Co jakby trochę przeczy wyrażanemu tu często przeświadczeniu jakoby wszystko już dawno zostało z Treka omówione i teraz to już tylko zostaje narzekać na posuchę, albo kłócić się o politykę, albo obwiesić z rozpaczy... Nieprawdaż?

Guauld

Guauld:
Jak wrócę do domu to poprawię. Na razie musicie mi wierzyć na słowo

Po prostu nie da się linkować obrazków z EAS, ale daje się je po linku na EAS zidentyfikować i sprawdzić wchodząc na stronę,

Guauld:
Można by jedynie to naciągnąć tak, że te promy o mniejszych (słabszych) reaktorach wykorzystują Warp do podróżowania poniżej c jako bardziej wydajne od napędu impulsowego...
Innego wytłumaczenia nie widzę.

Przy czym wykorzystanie do tego celu technologii Warp ma niejaki sens. Może chodzić o wyeliminowanie zjawiska dylatacji czasu.
Guauld
Użytkownik
#23 - Wysłana: 18 Lis 2014 13:05:40
Q__:
Po prostu nie da się linkować obrazków z EAS

Chyba na przyszłość dla uniknięcia takich kwiatków będę automatycznie wrzucał wszystko na imgura, a nie dopiero, jak się popsuje .

Q__:
Może chodzić o wyeliminowanie zjawiska dylatacji czasu.

Z drugiej strony chyba przy tygodniowej podróży takowa byłaby pożądana, bo znacząco by to ją dla załogantów skróciło... Poza rozregulowaniem zegara pokładowego (który IMHO komputer powinien z automatu modyfikować na podstawie prędkości pojazdu, mniejsze poprawki można pobrać z zegara najbliższej stacji gwiezdnej) to też nie widzę większego sensu...

Może Picardowi w głębi serca bardzo zależało, żeby "pochwalić" się Wesleyowi swoimi młodzieńczymi doświadczeniami i w tym celu wybrał owy specyficzny prom z napędem Warp bez Warp .

Aż tak mi się przypomniała scena, gdy Riker po wydaniu rozkazu "Warp 3" otrzymał od Geordiego odpowiedź "Aye, sir. Full impulse" .
Mav
Użytkownik
#24 - Wysłana: 18 Lis 2014 13:43:34
a

Type 15 nie ma gondoli Warp, to są silniki impulsowe. W sumie widać, że nie ma tam przecież z przodu kolektorów i tych bocznych światełek

Co nie zmienia faktu, że mając promy z napędem Warp, oni lecą takim na impulsowej wydłużając sobie niemiłosiernie podróż.
Q__
Moderator
#25 - Wysłana: 18 Lis 2014 13:52:07 - Edytowany przez: Q__
Guauld

Guauld:
Z drugiej strony chyba przy tygodniowej podróży takowa byłaby pożądana, bo znacząco by to ją dla załogantów skróciło...

Tylko, że eliminowanie dylatacji powoduje, że - poza rzadkimi wypadkami (typu Scotty czy Kirk w Nexusie) - wszyscy żyją w tym samym tempie. Dylatacja rozprzęga subiektywne czasy biologiczne bohaterów z czasem statku, z czasem na większości planet... Może więc unikają nawet najdrobniejszych takich przesunięć dla zasady?

Guauld:
Może Picardowi w głębi serca bardzo zależało, żeby "pochwalić" się Wesleyowi swoimi młodzieńczymi doświadczeniami i w tym celu wybrał owy specyficzny prom z napędem Warp bez Warp

Też mi to trochę DS9 "Explorers" zapachniało.

(A - gdy tak pytaliście czemu lecieli na impulsowej - nie moglem się opędzić i od brzydszych skojarzeń, przez te medialne doniesienia o molestowaniach i seksskandalach... choć serio nie posądzam Łysego o nic takiego.)

Mav

Mav:
Type 15 nie ma gondoli Warp, to są silniki impulsowe.

Ciekawy przypadek uwsteczniania, zważywszy, że wprowadzono je w miejsce siódemek. Ale przynajmniej nikt nie mial teraz podstaw pytać czemu w Warp nie wchodzą...

Ciekawe natomiast, że miały deflektor (gdzie się mieścił?) i - choć napędu Warp nie miały - startując ze statku idącego w Warp... potrafiły utrzymać przez dość długi czas efekt Warp wokół siebie...
http://en.memory-alpha.org/wiki/Type_15_shuttlepod

W zasadzie powinniśmy zatem oglądać albo od początku dwa typy promów - siódemki do jednych zadań, piętnastki do innych, albo powinniśmy je zobaczyć w odwrotnej kolejności - pojawienia się i numeracji*.

* skądinąd - jak twierdzi MA - faktycznie Sternbach wymyślił najpierw piętnastki, potem siódemki i miały być dwa typy promów - warpowe i impulsowe, że tak powiem, ale - dla specyficznie pojętej oszczędności - zbudowano najpierw siódemki i do drugiego sezonu tylko one były dostępne... nie wiem zresztą czy wobec tego fakt, że w "Q Who?" - gdy type 15 już fizycznie i ekranowo istniał - Picard leciał type 7 nie jest po prostu banalnym buraczyskiem...

ps. Tak, mam świadomość, że tu jest sprzeczność w moich wywodach, skoro najpierw unikanie dylatacji dla zasady, a potem type 15 wesoło używany...
Picard
Użytkownik
#26 - Wysłana: 20 Lis 2014 12:26:34 - Edytowany przez: Picard
Fajny temat. To co mnie zastanawia to to, jak takie promy odrywają się od powierzchni planety - bo, to że nie używają one silników rakietowych jest dość oczywiste. Może coś, gdzieś przeoczyłem, ale wydaje mi się, że nigdy nie wspominano o tym by promy te wyposażone były w technologie anty-grawitacyjną, chodź ta wydaje się być najoczywistszym wytłumaczeniem faktu, iż start promu w ST nie wygląda tak:
http://www.todayifoundout.com/wp-content/uploads/2010/08/night_space_shuttle_launch.jpg
Mav
Użytkownik
#27 - Wysłana: 20 Lis 2014 13:11:53 - Edytowany przez: Mav
Picard:
że nigdy nie wspominano o tym by promy te wyposażone były w technologie anty-grawitacyjną, chodź ta wydaje się być najoczywistszym wytłumaczeniem faktu, iż start promu w ST nie wygląda tak:

Te promy są wyposażone w silniki impulsowe, więc od biedy można to wytłumaczyć ich działaniem. Ale co zrobić z promami z ENT, które ewidentnie są napędzane silnikiem odrzutowym umieszczonym z tyłu, a lądują sobie pionowo bez problemów?

a

Nie widać jakichś dodatkowych wylotów stabilizujących konstrukcje, tak po prostu wesoło olali sobie ten temat.
Picard
Użytkownik
#28 - Wysłana: 20 Lis 2014 13:18:38
Mav:
Nie widać jakichś dodatkowych wylotów stabilizujących konstrukcje, tak po prostu wesoło olali sobie ten temat.

Bo, w ENT olewali wszystko. Z tego co pamiętam - a serialu nie widziałem ładnych, prę lat, więc mogę się mylić - na asteroidzie, praktycznie pozbawionej ciążenia, można tam było złamać sobie nogę, a dziury w pancerzu zalepiano ziemniakami

Natomiast zastanawiam się jaki jest mechanizm startu i lądowania promów widocznych w innych seriach? Czy jest jakieś kanoniczne wytłumaczenie tego faktu, czy też nie?
Q__
Moderator
#29 - Wysłana: 20 Lis 2014 14:36:08 - Edytowany przez: Q__
Picard

Picard:
Fajny temat.

Cieszę się, że się podoba. Rzuć jeszcze okiem do tego o Voyagerze-jako-Galaxy i o potworach.

Picard:
Może coś, gdzieś przeoczyłem, ale wydaje mi się, że nigdy nie wspominano o tym by promy te wyposażone były w technologie anty-grawitacyjną, chodź ta wydaje się być najoczywistszym wytłumaczeniem faktu, iż start promu w ST nie wygląda tak

Inna sprawa, że to by - de facto* - oznaczało tę samą technologię co Warp (by zakrzywiać czasoprzestrzeń też trzeba robić sztuczki z grawitacją), tylko najwyżej znacznie bardziej limitowaną co do osiągów....**

* łatwiej uwierzyć w manipulowanie siłą grawitacji niż w fikcyjną silę antygrawitacji...

Oznaczałoby to zresztą delikatne pokrewieństwo technologii ST i SW:
http://starwars.wikia.com/wiki/Repulsorlift

Co odpowiada częściowo na Twoje poniższe pytanie:
Picard:
Natomiast zastanawiam się jaki jest mechanizm startu i lądowania promów widocznych w innych seriach? Czy jest jakieś kanoniczne wytłumaczenie tego faktu, czy też nie?

** skądinąd kłóciłoby się to z roddenberryowskim, podanym w Manualu TNG, założeniem, że napęd impulsowy jest to podrasowany napęd magnetohydrodynamiczny lub - że pozwolę sobie na nieudolne spolszczenie - magnetoplazmodynamiczny:
http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetoplasmadynamic_ thruster
pokrewny np. takiemu projektowi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_Specific_Imp ulse_Magnetoplasma_Rocket
(drugi przypis celowo w innym miejscu, gwoli oddzielenia cytatów...)

Picard:
a dziury w pancerzu zalepiano ziemniakami

Trzeba zresztą przyznać Moore'owi, że choć tak się odcinał od pomysełków B&B to akurat twórczo powielił - w nBSG łata się dziurę w myśliwcu szmatą, w dodatku dociskaną ręką...

(Inna sprawa, że nie jest to nic czego stary, dobry kanon nie znał, wspomnijmy TOSowe drapanie się po nosie na - posiadającej atmosferę! - planecie, na której panuje temperatura w okolicach zera bezwzględnego, czy tak uroczy voyageryzm jak trzaskające z hukiem horyzonty zdarzeń wprowadzony jeszcze w czasach Pillera i Taylor.
Na tym tle wynalazki B&B i Abramsa z Orcim odbijają in minus tylko częstotliwością występowania.)
Q__
Moderator
#30 - Wysłana: 9 Paź 2015 19:38:23 - Edytowany przez: Q__
TrekYards - Top 10 (kanonicznych) promów:
http://www.youtube.com/watch?v=QukECymUsjc

A raczej 2x Top 5:

1. Type 9
2. Type 11
3. Delta Flyer
4. Galileo 5 type
5. Galileo 7 type


1. Delta Flyer
2. Type 9
3. Danube-class runabout
4. Galileo 7 type
5. Type 6


Co daje 7 klas. (Znów VOY w ich rankingu prowadzi...)
 Strona:  1  2  »» 
USS Phoenix forum / Treknologia / Promy

 
Wygenerowane przez miniBB®


© Copyright 2001-2009 by USS Phoenix Team.   Dołącz sidebar Mozilli.   Konfiguruj wygląd.
Część materiałów na tej stronie pochodzi z oryginalnego serwisu USS Solaris za wiedzą i zgodą autorów.
Star Trek, Star Trek The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager oraz Enterprise to zastrzeżone znaki towarowe Paramount Pictures.

Pobierz Firefoksa!