Diagnostyka poziomu pierwszego
Oznacza najbardziej szczegółowe i złożone badania komponentów statku, jakie przeprowadza się zazwyczaj na okręcie. Polega na wykonaniu serii automatycznych testów oraz fizycznego sprawdzenia wszystkich komponentów statku przez członków załogi. Diagnostyka poziomu pierwszego zajmuje zazwyczaj wiele godzin, a cały system zazwyczaj jest wyłączany, by umożliwić jego dokładne sprawdzenie.
Diagnostyka poziomu drugiego
Ten poziom oznacza wykonanie serii automatycznych testów (identycznych z poziomem pierwszym) oraz fizycznego sprawdzenia komponentów statku z pominięciem mniej ważnych. Zazwyczaj zajmuje o połowę mniej czasu, niż poziom pierwszy.
Diagnostyka poziomu trzeciego
Oznacza wykonanie serii automatycznych testów (identycznych z poziomem pierwszym i drugim) oraz fizycznego sprawdzenia jedynie kluczowych komponentów statku. Ten poziom diagnostyki można zazwyczaj przeprowadzić w około dziesięć minut.
Diagnostyka poziomu czwartego
Ten poziom jest używany, gdy podejrzewana jest niesprawność danego systemu. Chociaż nie uwzględnia ona fizycznej weryfikacji przez załogę, to uwzględnia serię testów bardziej skomplikowanych niż na poziomie piątym. Ten poziom diagnostyki jest zazwyczaj przeprowadzany w około trzydzieści sekund.
Diagnostyka poziomu piątego
Ten poziom diagnostyki przeprowadzany jest we wszystkich systemach co najmniej raz dziennie. Przeprowadzane są też regularnie podczas sytuacji kryzysowych (np. podczas Czerwonego Alarmu). Zajmuje ona co najwyżej dwie i pół sekundy.
|